- Τι περιλαμβάνει η περιοχή παρέμβασης
Πηγή: prlogos.gr
Με πολλές αντιδράσεις από σύσσωμη την αντιπολίτευση
ψηφίστηκε στο δημοτικό συμβούλιο Κοζάνης της περασμένης Δευτέρας το Σχέδιο
Βιώσιμης Αστικής Ανάπλασης του Δήμου Κοζάνης, το οποίο υποβλήθηκε στη
Διαχειριστική Αρχή για χρηματοδότηση, ύψους 15 εκατομμυρίων ευρώ.
Το φιλόδοξο πρόγραμμα που περιλαμβάνει αναπλάσεις σε μεγάλο
τμήμα της πόλης, μεταξύ των οποίων και στην περιοχή του ΟΣΕ, αλλά και στην
πλατεία Λασσάνη, συναντάει αντιδράσεις από την αντιπολίτευση, η οποία κάνει λόγο
μεταξύ άλλων για "οικοπεδοποίηση" και για εξυπηρέτηση συμφερόντων
ιδιωτικών εταιριών όπως του ΟΣΕ και της ΓΑΙΑΟΣΕ.
Ο Δήμαρχος Κοζάνης Λευτέρης Ιωαννίδης, ωστόσο, χαρακτήρισε την ημέρα αυτή ως
"πολύ σημαντική" για τον Δήμο, λέγοντας πως πρόκειται για μια
ιστορική απόφαση και σημείωσε χαρακτηριστικά πως: "Είναι πολύ σημαντική
αυτή η ημέρα για εμάς, γιατί κλείνει ο πρώτος κύκλος της πρότασης, μιας πολύ
φιλόδοξης πρότασης που ξεφεύγει από τις συνήθεις αναπλάσεις, επεμβαίνοντας στη
λειτουργία και ποιότητα ζωής της πόλης. Αυτό εντάσσεται στο συνολικό στρατηγικό
σχέδιο του δήμου, ταυτίζεται και με άλλες παρεμβάσεις. Είμαστε πολύ χαρούμενοι
για την προσπάθεια που θα οδηγήσει σε αναπλάσεις στο χώρο του ΟΣ΅Ε,
αναβαθμίζοντας το αστικό περιβάλλον, δίνοντας τις δυνατότητες για απασχόληση.
Είναι μια ιστορική απόφαση".
"Αυτό χρειάζεται σήμερα η πόλη;"
Αντιδράσεις ενάντια στην οικοπεδοποίηση που θα οδηγήσει στην εκπλήρωση των
ιδιωτικών συμφερόντων του ΟΣΕ, εξέφρασε ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης του
Δήμου Κοζάνης και πρώην δήμαρχος Λλάζαρος Μαλούτας, σημειώνοντας ότι: "Αποδεικνύεται
όσο περνάνε οι μέρες, ξεδιπλώνεται το σχέδιο και αποδεικνύεται ότι η
ΓΑΙΑΟΣΕ που έχει στόχο την εκμετάλλευση των ακινήτων (με στόχο τα κέρδη), αντί
να πάει η ίδια να εφαρμόσει τον νόμο που επιτρέπει πολεοδόμηση εκτάσεων
ιδιοκτησίας και ο δήμος να διεκδικεί, μπαίνει ο δήμος μπροστά και καλείται να
κάνει πολεοδόμηση και να οικοπεδοποιήσει την περιοχή. Αυτό χρειάζεται
σήμερα η πόλη; Να προσθέσουμε και νέα πολεοδομημένη επιφάνεια, όταν οι
επιχειρήσεις και η ΔΕΗ στενάζουν; Αντί να κάνουμε κινήσεις που δεν έχουν
στόχευση, χρειάζονται κινήσεις που αυξάνουν την πίτα, αυτό δεν επιτυγχάνεται
τίποτα μέσα από όλα αυτά. Δεν προσελκύουμε κανένα άλλο εισόδημα στην
περιοχή", είπε σε έντονο ύφος ο κ. Μαλούτας, συμφωνώντας με μέρος των
έργων, όπως την ανάπλαση της Λασσάνης και την αξιοποίηση του ΟΣΕ.
Από την πλευρά του ο Γιώργος Γκουτζηκώστας τόνισε πως
πρόκειται για ένα σχέδιο που συνδέεται με τις ευρύτερες πολιτικές της ΕΕ και με
τις κεντρικές πολιτικές, που σαν στόχο δεν έχει την ανάπτυξη που θα ωφελεί το
λαό, αλλά στην ουσία συμφωνεί με τα συμφέροντα μεγάλων επενδυτών: "Δεν
είναι ένα μεγαλοπρεπές όραμα, αλλά πρόκειται για παρεμβάσεις που έπρεπε να
έχουν γίνει εδώ και μια 20ετία. Δεν λύνουν τα προβλήματα του λαού. ΟΣΕ και
ΓΑΙΑΟΣΕ παίζουν ένα ρόλο, διατηρώντας τα δικά τους συμφέροντα", τόνισε.
Αντίθετος στα σχέδια για τον εμπορευματικό σιδηροδρομικό
σταθμό είναι ο Γιάννης Δεληγιάννης, ενώ εξέφρασε τις αντιδράσεις του για μια
σειρά επί μέρους στοιχείων του σχεδίου. Σημείωσε πως ήδη ο δήμος νοικιάζει ήδη
πολλά καταστήματα που δεν μπορεί να εισπράξει τα ενοίκια, ενώ αντέδρασε και για
το εμπορικό κέντρο στο σταθμό. "Δεν μπορώ να καταλάβω τι βιώσιμη αστική
ανάπλαση θα είναι αυτή", είπε χαρακτηριστικά.
Τι περιλαμβάνει η περιοχή παρέμβασης
- Αναζωογόνηση τμήματος του Εμπορικού Κέντρου της πόλης, με παρεμβάσεις σε υποδομές και το αστικό περιβάλλον, ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις ένταξης των επιχειρήσεων σε προγράμματα προώθησης των δραστηριοτήτων τους.
- Ανάπλαση της περιοχής της πλατείας Λασσάνη με στόχους την περεταίρω προβολή και αξιοποίηση του ομώνυμου αρχοντικού (δημοτική Χαρτοθήκη), την αύξηση του πρασίνου (πάρκο), πεζοδρομήσεις και την αναμόρφωση των όψεων των παρακείμενων εμπορικών καταστημάτων.
- Δημιουργία Παιδικής Χαράς σε συνέχεια με την πλατεία Λασσάνη στα βορειοανατολικά.
- Διαμόρφωση των οδών Ολύμπου, οδικού άξονα που συνδέει την Πλατεία Λασσάνη με την περιοχή του Σιδηροδρομικού Σταθμού, με αναβίωση της εμπορικότητάς, αλλά και των οδών Αριστοτέλους, 11ης Οκτωβρίου και Αρχελάου και των περιοχών που περιβάλλουν τις παραπάνω οδούς, με ανάπτυξη διαδρομών πρασίνου, κίνησης πεζών και ποδηλάτων.
Αξιοποίηση της περιοχής του ΟΣΕ, όπου με τη διαδικασία
της πολεοδόμησης θα προβλεφθούν κατάλληλες χρήσεις ώστε να υποδεχθούν:
- Το κτίριο του Σταθμού καθώς και χώρο για τις λειτουργικές ανάγκες του επιβατικού σιδηροδρομικού σταθμού
- Βιοκλιματικό πάρκο με εκτενείς χώρους πρασίνου – πάρκο αναψυχής, και περιβαλλοντικής αγωγής, ήπιες παρεμβάσεις πολιτισμού, αθλητισμού και αναψυχής
Διαμόρφωση κλειστής αγοράς καθημερινής λειτουργίας και
στεγασμένου τμήματος για την εξυπηρέτηση εβδομαδιαίας κεντρικής λαϊκής αγορά
Κοζάνης, περιοδικών εκθέσεων τοπικών προϊόντων, άλλων παραγωγικών εκθέσεων,
ετήσιου πανηγυριού Κοζάνης (νιάημερος) και άλλα.
Β.Σ.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου