Σχολιάζει ο Βασίλης Κρίτσας
Πηγή: atexnos.gr
Το πιο ανησυχητικό στην περίπτωση του Ωραιόκαστρου ήταν πως
δεν πρόκειται για μεμονωμένο περιστατικό. Ήταν προφανές πως η ελληνική κοινωνία
κρύβει “ένα, δύο, πολλά Ωραιόκαστρα” στους κόλπους της και πως το αυγό του
ναζιστικού φιδιού επωάζεται σε αρκετές γωνιές της ελληνικής επικράτειας. Μία
βδομάδα μετά, τη σκυτάλη παίρνει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων της
Φιλιππιάδας, στο νομό Πρεβέζης.
To Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 2ου Δημοτικού Σχολείου Φιλιππιάδας δηλώνει ρητά και κατηγορηματικά, ότι δεν πρόκειται να αποδεχθεί σε καμιά περίπτωση και χωρίς κανένα συμβιβασμό τη συστέγαση των παιδιών των λεγόμενων παράτυπων μεταναστών, που επιβλήθηκε στην τοπική κοινωνία του Δήμου μας και που επιχειρείται να επιβληθεί και στο σχολείο μας.
Το χειρότερο είναι πως επιχειρούν να ντύσουν την ξενοφοβία
τους με “λογικά επιχειρήματα”, με έναν “Φιλιππικό” της δεκάρας και μια μορφή
“εκλεπτυσμένου ρατσισμού” που απευθύνεται στην “κοινή λογική”.
Λένε πως οι ίδιοι οι πρόσφυγες διαδηλώνουν, ζητώντας να
φύγουν από τη χώρα. Μα αν είναι έτσι, γιατί δε ζητάνε να καταργηθεί η διαβόητη
Συνθήκη “Δουβλίνο ΙΙ”, που φτιάχνει μια Ευρώπη-φρούριο, κατ’ εικόνα κι ομοίωση
του δικού τους “οράματος” για τη Φιλιππιάδα;
Επικαλούνται ιατρικούς λόγους και τις συνθήκες υγιεινής. Μα
αν είναι έτσι, γιατί δε διεκδικούν ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης για τους
πρόσφυγες; Γιατί δεν απαιτούν προληπτικά μέτρα κι εμβολιασμό για όλα τα παιδιά,
ανεξαρτήτως δέρματος κι εθνικότητας;
Επικαλούνται εκπαιδευτικούς λόγους και μιλάνε για τον
κίνδυνο αλλοίωσης του ελληνικού χαρακτήρα των σχολείων και εκφοβισμού (;!) των
παιδιών τους.
Μα αλήθεια, τα παιδιά των προσφύγων είναι το σημαντικό πρόβλημα της εκπαίδευσης και η αιτία της υποβάθμισής της; Και ποια ακριβώς παιδεία, ποια μόρφωση και καλλιέργεια προδίδει το “πας μη Έλλην, βάρβαρος” κι οι απόψεις τους; Δεν έτυχε να ακούσουν ποτέ τη φράση για όσους μετέχουν της ελληνικής παιδείας;
Λένε πως ο προαύλιος χώρος και οι βοηθητικές αίθουσες
προορίζονται για δρώμενα, αθλοπαιδιές, μαθήματα (σκακιού, χορού, καλών τεχνών)
και άλλες δραστηριότητες, πέρα από τις πρωινές ώρες.
Γιατί δε διεκδικούν όμως ολοκληρωμένες υποδομές για αυτές τις δραστηριότητες ή για την εγκατάσταση των προσφύγων; Και ποιος θα δώσει στα παιδιά τους το μάθημα της ανθρωπιάς, όταν αυτοί γίνονται μισάνθρωποι;
Γιατί δε διεκδικούν όμως ολοκληρωμένες υποδομές για αυτές τις δραστηριότητες ή για την εγκατάσταση των προσφύγων; Και ποιος θα δώσει στα παιδιά τους το μάθημα της ανθρωπιάς, όταν αυτοί γίνονται μισάνθρωποι;
Επικαλούνται θρησκευτικούς λόγους και το θρησκευτικό
φανατισμό των Μουσουλμάνων, ενώ εξαπολύουν ένα κήρυγμα μίσους ενάντια στους
ασεβείς αλλόδοξους, που δε σέβονται τα “δικά μας” σύμβολα.
Χτυπάνε καμπανάκι κινδύνου για ενδεχόμενη αλλοίωση του
πολιτισμού μας. Αλλά για ποιον πολιτισμό μιλάμε όταν φερόμαστε σε ανθρώπους που
χρειάζονται βοήθεια, χειρότερα κι από ζώα;
Το “ωραίο” της υπόθεσης είναι πως πετάνε το μπαλάκι στις αρχές (που έχουν προφανώς εγκληματικές ευθύνες αλλά για τελείως διαφορετικούς λόγους) και τις καθιστούν υπεύθυνες για τυχόν ακραίες συμπεριφορές, που είναι σχεδόν σαν να τις προαναγγέλλουν!
Μια ανακοίνωση τη μέρα, δείχνει όλη τη χολέρα
Κι άλλη μια την εβδομάδα, γίναμε Φιλιππιάδα
Ναι αλλά δεν μπαίνουμε όλοι στο ίδιο τσουβάλι. Πιθανότατα
δεν μπαίνουν καν όλοι οι γονείς της Φιλιππιάδας ή του συγκεκριμένου Δημοτικού
σχολείου (η ανακοίνωση υπογράφεται από το Δ.Σ. αλλά δεν αναφέρεται ως ομόφωνη
απόφαση του Συλλόγου).
Ζητούμενο για εμάς τους υπόλοιπους δεν είναι να βλέπουμε
παθητικά τις εξελίξεις, περιμένοντας το επόμενο κρούσμα. Ή να βαφτίζουμε το
Ωραιόκαστρο “Φασιστόκαστρο” και τη Φιλιππιάδα, “Φασιστιάδα” καθαρίζοντας με την
αγωνιστική μας συνείδηση. Το ζητούμενο είναι να αντιπαλέψουμε το φασισμό και το
ρατσισμό που δηλητηριάζει χιλιάδες λαϊκές συνειδήσεις. Να δυναμώσουμε στην πράξη
την αλληλεγγύη μας στους πρόσφυγες και τον αγώνα μας ενάντια στο σύστημα της
εκμετάλλευσης που τους ξερίζωσε από τον τόπο τους. Και να αντιπαραθέσουμε
ενάντια σε κάθε “Ωραιόκαστρο” και κάθε “Φιλιππιάδα” το δικό μας όραμα, μία,
δύο, χιλιάδες εστίες αντίστασης.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου