Αγωνιστικές κινητοποιήσεις (λέμε τώρα)= «οι
εργαζόμενοι στην καθαριότητα δεν θα εργάζονται αργίες, υπερωρίες και νυχτερινά»
Εργασιακές σχέσεις - εργάσιμος χρόνος ([1]]) - Οικονομική Εξυγίανση = «Στο πλαίσιο της οικονομικής
εξυγίανσης, δώσαμε
στους εργάτες καθαριότητας τη δυνατότητα να δουλέψουν, όπως έχουν μάθει με
υπερωρίες, εξαιρέσιμες και νυχτερινά, μέχρι τις 11 Ιανουαρίου και από εκεί και
πέρα θα σταματήσουν»
***
Από τα μεσάνυχτα της 11ης Ιανουαρίου οι κινητοποιήσεις
στην καθαριότητα του Δήμου Κοζάνης
Πηγή: xronos-kozanis.gr
Χρονικό περιθώριο δέκα ημερών έδωσαν στη δημοτική αρχή οι
εργαζόμενοι στην καθαριότητα του Δήμου Κοζάνης, προκειμένου να βρει λύση στην
πληρωμή των νυχτερινών, υπερωριών και αργιών που τους οφείλει για περίπου ένα
5μηνο.
Οι εργαζόμενοι είχαν αρχικά αποφασίσει να προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις από την 1η Ιανουαρίου όμως στη νέα τους συνέλευση αποφάσισαν να δώσουν χρονικό περιθώριο δέκα ημερών στο δήμο για να τακτοποιήσει τα χρωστούμενα. Αν ο δήμος δεν πληρώσει, τότε από τα μεσάνυχτα της 11ης Ιανουαρίου οι εργαζόμενοι στην καθαριότητα δεν θα εργάζονται αργίες, υπερωρίες και νυχτερινά.
***
Τέλος η υπερωριακή απασχόληση, νυχτερινά και αργίες στην
καθαριότητα του Δήμου Κοζάνης
Πηγή: xronos-kozanis.gr
Τέλος σε υπερωριακή απασχόληση, εργασία σε εξαιρέσιμες
ημέρες και νυχτερινά στους εργαζόμενους της καθαριότητας του Δήμου
Κοζάνης, βάζει η απόφαση της δημοτικής αρχής, στα πλαίσια της οικονομικής
εξυγίανσης του Δήμου. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως οι εργαζόμενοι στην
καθαριότητα θα δουλεύουν καθημερινά σε δύο βάρδιες (6 το πρωί με 10 το βράδυ),
ενώ δεν θα δουλεύουν νύχτα, σε αργίες και περάν του ωραρίου τους. Σύμφωνα
με τη δημοτική αρχή αυτή η εξέλιξη δεν θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στη
λειτουργία της καθαριότητας του Δήμου, αυτό όμως είναι κάτι που μένει να
αποδειχτεί. Εκκρεμότητα υπάρχει με την πληρωμή των υπερωριών του 2015, με τις
εργαζομένους να αντιδρούν στην καθυστέρηση.
Η σχετική απόφαση πέρασε στον προϋπολογισμό του 2016, που ψηφίστηκε το βράδυ της Δευτέρας.
«Στο πλαίσιο της οικονομικής εξυγίανσης, δώσαμε στους εργάτες καθαριότητας τη δυνατότητα να δουλέψουν, όπως έχουν μάθει με υπερωρίες, εξαιρέσιμες και νυχτερινά, μέχρι τις 11 Ιανουαρίου και από εκεί και πέρα θα σταματήσουν. Αυτό δε σημαίνει κάτι επί της ουσίας, έχω πολύ μεγάλη εμπιστοσύνη στους ανθρώπους, που εργάζονται στην καθαριότητα και πιστεύω πως το αποτέλεσμα στην καθημερινότητα θα είναι όπως και σήμερα» ανέφερε η αντιδήμαρχος Κοζάνης Ελένη Τασοπούλου.
Τόνισε επίσης πως είναι αισιόδοξη για την καθαριότητα το 2016 καθώς όπως είπε «το 2015 πήραμε δίμηνα για να καλύψουμε τις ελλείψεις. Το 2016 τα 8μηνα με νομοθετική ρύθμιση γίνονται 12μηνα και έτσι θα έχουμε ένα ικανοποιητικό αριθμό εργαζομένων (μας λείπουν 10 για να έχουμε πλήρες προσωπικό), όμως μας βγάζει από τη δύσκολη θέση όταν ολοκληρώνουν οι εποχιακοί να βρίσκουμε τρόπους για να κρατούμε την πόλη καθαρή. Πιστεύω πως με τα 93-94 άτομα που έχουμε στην καθαριότητα θα καταφέρουμε αυτό, που πέρυσι μας δυσκόλεψε πάρα πολύ».
***
kozan.gr: Ελένη Τασοπούλου: «Από την
Δευτέρα και μετά οι εργαζόμενοι στη καθαριότητα του Δήμου Κοζάνης, δε θα κάνουν
υπερωρίες, στο πλαίσιο της οικονομικής εξυγίανσης» (Βίντεο)
Από τη Δευτέρα και μετά οι εργαζόμενοι στη καθαριότητα του
Δήμου Κοζάνης δε θα κάνουν υπερωρίες, σύμφωνα με την αντιδήμαρχο Κοζάνης κα
Ελένη Τασοπούλου, η οποία εξήγησε στους δημοσιογράφους γιατί πάρθηκε αυτή
η απόφαση.
Θανάσης Τέγος
***
e-kozani αντί σχολίου:
«Είναι πια προφανές σε
όλους, πως στα χρόνια των μνημονίων κάθε αμυντική εργατική αγωνιστική
κινητοποίηση σε μια επιχείρηση, έναν κλάδο ή τομέα, ακόμα και όταν στοχεύει
στην «εξαίρεση» για την αποτροπή των συνεπειών της γενοκτονικής πολιτικής του
αστικού μπλοκ εξουσίας, είναι αντικειμενικά μια ευθεία πολιτική σύγκρουση με
τον κεντρικό πολιτικό σχεδιασμό του αστικού μπλοκ εξουσίας[1]. Κι
αυτό γιατί η πλημμυρίδα των αντεργατικών μέτρων σε όλα τα μέτωπα,
ιδιωτικοποιήσεις, εργασία - κοινωνική ασφάλιση - υγεία - παιδεία - κοινωνικές
υπηρεσίες - φορολογία στοχεύουν, συγκλίνουν, συμπυκνώνονται, σε δύο κεντρικούς
στόχους: στην τιμή της εργατικής δύναμης (το κόστος αναπαραγωγής της, μισθοί,
μεροκάματα) και στα χρονικά όρια της εργασίας[2]. Στον
«ανταγωνισμό» το κεφάλαιο δεν ανέχεται διαφοροποιήσεις στους γενικούς όρους
εκμετάλλευσης της εργατικής δύναμης, δρα κυνικά ως εξισωτής προς τα κάτω και
απαιτεί οι ρυθμίσεις να ισχύουν για το σύνολο της εργατικής τάξης και του
κόσμου της εργασίας[3]. Και
το ελάχιστο ρήγμα ενέχει τον κίνδυνο -για την άρχουσα αστική τάξη και το
κεφάλαιο- να καταρρεύσει ο κεντρικός πολιτικός σχεδιασμός όχι μόνο από τη
σύγκρουση με τον κόσμο της εργασίας αλλά και από τον ανταγωνισμό στο εσωτερικό
τους.
Παρά ταύτα ακόμα και τώρα,
στα χρόνια των μνημονίων συνεχίζονται οι δίκαιες απεγνωσμένες μοναχικές
κινητοποιήσεις κλάδων και επιχειρήσεων απέναντι σε μια ανελέητη συνασπισμένη
εξουσία των δυνάμεων του αστικού μπλοκ και το πάνοπλο αστικό κράτος της βίας και
της καταστολής».
[1]
«Ό,τι ο προλετάριος έχει ανάγκη, δεν μπορεί να το πάρει, παρά από αυτή την
αστική τάξη, της οποίας το μονοπώλιο εξασφαλίζεται από την δύναμη του Κράτους.
Ο προλετάριος είναι λοιπόν, δίκαια και πραγματικά, ο σκλάβος της αστικής τάξης,
που έχει το δικαίωμα απόφασης για την ζωή του ή τον θάνατό του», (ΜΑΡΞ-ΕΝΓΚΕΛΣ
ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟ).
[2]
Έτσι το εργατικό κίνημα που και στις δυο πλευρές του Ατλαντικού Ωκεανού γεννήθηκε
ενστικτώδικα από τις ίδιες τις σχέσεις παραγωγής επισφραγίζει τα λόγια του
Άγγλου επόπτη εργασίας Ρ. Τζ. Σωντερς: «Ποτέ οι παραπέρα ενέργειες για τη
μεταρρύθμιση της κοινωνίας δε θα έχουν κάποιες πιθανότητες επιτυχίας, αν δεν
περιοριστεί προηγούμενα η εργάσιμη ημέρα και αν δεν επιβληθούν αυστηρά τα όρια
που θα της καθοριστούν», (Κ. Μαρξ Το κεφάλαιο Τ.1ος).
[3]
«Το κεφάλαιο από την φύση του εξισωτής... ζητάει σ' όλες τις σφαίρες παραγωγής
ισότητα στους όρους εκμετάλλευσης της εργασίας σαν έμφυτο "ανθρώπινο
δικαίωμα». (Κ. Μαρξ, Το κεφάλαιο Τ.1ος).
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου