ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α:
«Το
ΚΚΕ μπορεί να μην υπέγραψε το κείμενο, αλλά τοποθετήθηκε με τη σειρά
ενάντια στην έξοδο από την ευρωζώνη, ρίχνοντας νερό στον μύλο του
ευρωμονόδρομου!»
ΚΚΕ:
[…]
Δημοσιογράφος: Γραμματέα, λύση εκτός ευρώ;
«Όχι. Ξεκαθαρίσαμε το εξής ζήτημα ότι η αδιέξοδη αυτή
πολιτική οδηγεί σε δύο εκδοχές: Είτε να υπογράψουν, όπως φαίνεται και όπως
δρομολογείται -θα τα δούμε βέβαια τις επόμενες μέρες- μια επώδυνη συμφωνία, με
σκληρά αντιλαϊκά μέτρα – νέο μνημόνιο ή να δρομολογηθούν εξελίξεις κρατικής
χρεοκοπίας, με grexit, με έξοδο από το ευρώ ή με διπλό νόμισμα ή με οτιδήποτε
άλλο. Αυτό κυρίως το λένε οι «εταίροι», δεν το λένε στο Συμβούλιο των Πολιτικών
Αρχηγών τα πολιτικά κόμματα, το λένε οι «εταίροι». Άρα λοιπόν ο λαός μας πρέπει
να είναι προετοιμασμένος. Η θέση του ΚΚΕ είναι ότι και οι δυο αυτές εκδοχές
είτε δηλαδή συμφωνία με μνημόνιο και σκληρά μέτρα είτε grexit ή οτιδήποτε άλλο
θα είναι σε βάρος του ελληνικού λαού.
Η ρήξη με την ΕΕ, το κεφάλαιο και την εξουσία τους
προϋποθέτει μια συνολικά άλλη στρατηγική, προϋποθέτει εργατική – λαϊκή εξουσία,
το λαό να είναι πραγματικά στην εξουσία και να προχωρήσει σε κοινωνικοποίηση,
σε αποδέσμευση από την ΕΕ, σε μονομερή διαγραφή του χρέους. Αυτό συνιστά μια
ολοκληρωμένη συνολικά διαφορετική πρόταση του ΚΚΕ και δεν σχετίζεται με τις
διάφορες απόψεις που θα οδηγήσουν σε νέα φτωχοποίηση το λαό μας. Και εννοώ
απόψεις που υπάρχουν και σε άλλα κόμματα, μειοψηφικές αυτή τη στιγμή, όπως είναι
το κυβερνών κόμμα για έξοδο μόνο από το νόμισμα».
***
ΚΚΕ:
«Η ρήξη με
την ΕΕ, το κεφάλαιο και την εξουσία τους προϋποθέτει μια συνολικά άλλη
στρατηγική, προϋποθέτει εργατική – λαϊκή εξουσία, το λαό να είναι πραγματικά
στην εξουσία και να προχωρήσει σε κοινωνικοποίηση, σε αποδέσμευση από την ΕΕ,
σε μονομερή διαγραφή του χρέους. Αυτό
συνιστά μια ολοκληρωμένη συνολικά διαφορετική πρόταση του ΚΚΕ και δεν
σχετίζεται με τις διάφορες απόψεις που θα οδηγήσουν σε νέα φτωχοποίηση το λαό
μας. Και εννοώ απόψεις που υπάρχουν και σε άλλα κόμματα, μειοψηφικές αυτή τη
στιγμή, όπως είναι το κυβερνών κόμμα για έξοδο μόνο από το νόμισμα».
ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α παλεύουμε για:
«[…]
11. Οι βασικοί άξονες πάλης αυτού του (μεταβατικού
αντικαπιταλιστικού) προγράμματος είναι:
- Η μονομερής
καταγγελία των μνημονίων για την άμεση βελτίωση της θέσης της εργατικής
τάξης και των λαϊκών στρωμάτων, με κρίκο την κατάργηση όλων των μνημονιακών
νόμων που αφορούν εισόδημα, συντάξεις, συλλογικές συμβάσεις εργασίας και με
προοπτική την παραπέρα βελτίωση.
- Η ανατροπή
της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ και κάθε κυβέρνησης που εφαρμόζει
τα μνημόνια και διαχειρίζεται την επίθεση του κεφαλαίου.
- Η εκδίωξη της
τρόικας ΕΚΤ-ΕΕ-ΔΝΤ και όλων των παραμηχανισμών της ΕΕ, η κατάκτηση και διεύρυνση
της εργατικής λαϊκής κυριαρχίας και του δικαιώματος του λαού να αποφασίζει για
τις τύχες του.
- Η διαγραφή
του χρέους με άμεση στάση πληρωμών στους πιστωτές.
- Η εθνικοποίηση
των τραπεζών και των μεγάλων επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που
κλείνουν και απολύουν, με εργατικό – λαϊκό έλεγχο και χωρίς αποζημίωση.
- Η έξοδος από
το ευρώ και την ΕΕ, την οποία η ΑΝΤΑΡΣΥΑ προωθεί ως αίτημα
αντικαπιταλιστικού χαρακτήρα για μια νέα διεθνιστική πορεία.
- Η ανατροπή
της αντιδημοκρατικής πολιτικής της βίας, της καταστολής και του
καθεστώτος έκτακτης ανάγκης με δημοκρατικές κατακτήσεις υπέρ των εργαζομένων
και του λαού.
- Η πάλη κατά της φασιστικής
απειλής και του ρατσισμού για την υπεράσπιση, νομιμοποίηση, απόδοση της
ιθαγένειας στα παιδιά τους και κατοχύρωση των δικαιωμάτων των μεταναστών ως
αναπόσπαστο κομμάτι της εργατικής τάξης.
- Η έξοδος από
το ΝΑΤΟ, το κλείσιμο των βάσεων, η καταδίκη και άρνηση συμμετοχής στις
ιμπεριαλιστικές εκστρατείες σε όλο τον κόσμο και, άμεσα, στη Συρία. Η
αποτροπή της απειλής ιμπεριαλιστικού πολέμου στην περιοχή μας, η διάλυση του
άξονα Ελλάδας - Ισραήλ.
- Η υπεράσπιση
των συλλογικών παραγωγικών δυνατοτήτων γα να μείνουν ανοιχτές επιχειρήσεις
και εργοστάσια με εργατικό έλεγχο, για να καλλιεργηθεί η γη από την μικρή και φτωχή
αγροτιά και για να ζήσουν τα αυτοαπασχολούμενα λαϊκά στρώματα με τους
συνεταιρισμούς τους.
- Η υπεράσπιση και
διεύρυνση των κοινωνικών και πολιτικών δικαιωμάτων των γυναικών και όλων των
ανθρώπων που υφίστανται διακρίσεις λόγω του σεξουαλικού προσανατολισμού τους.
12. Συνολικά
το μεταβατικό αντικαπιταλιστικό πρόγραμμα της ΑΝΤΑΡΣΥΑ είναι ένα πρόγραμμα
πάλης που προτείνουμε στο μαζικό εργατικό λαϊκό κίνημα. Έρχεται σε
σύγκρουση με την αστική πολιτική ηγεμονία και κυριαρχία και επιδιώκει άμεσα την υλική
αλλαγή του συσχετισμού δύναμης, αποτελώντας οδηγό για τη δράση και την επιβολή
κατακτήσεων προς όφελος των εργαζομένων. Η πάλη για την εφαρμογή αυτού του
προγράμματος θα δείξει ότι η οριστική απαλλαγή από την εκμετάλλευση και την
καταπίεση δεν μπορεί να έρθει παρά μόνο μέσα από την επαναστατική διαδικασία
και την εξουσία των ίδιων των εργαζομένων. Τα παραπάνω ορίζουν με σαφήνεια ότι
είναι ένα πρόγραμμα «μεταβατικό» προς την επανάσταση, το σοσιαλισμό
και τελικά τον κομμουνισμό. Ότι είναι πρόγραμμα συγκέντρωσης δυνάμεων και γεφύρωσης του
σήμερα με το αύριο του κινήματος.
13. Στη βάση
ενός τέτοιου προγράμματος, ένα ισχυρό, πολιτικοποιημένο εργατικό-λαϊκό
κίνημα, μπορεί να ανατρέψει την κυβέρνηση και τα μνημόνια, να «ξηλώσει» το
μνημονιακό «κεκτημένο» της αστικής τάξης, να επαναφέρει και να διευρύνει τα
εργατικά λαϊκά δικαιώματα. Μια τέτοια κατεύθυνση απαιτεί ένα νέο γύρο μαζικών
και αποφασιστικών αγώνων, απαιτεί έναν πολύμορφο «παρατεταμένο λαϊκό
πόλεμο». Αντίθετα, η αντιμετώπιση της κυβέρνησης με όρους «κοινοβουλευτικής
αναμονής» οδηγεί στην ήττα.
[…]»

0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου