• ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

    Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2014

    ΕΛΜΕ Κοζάνης: ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ - ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Να μάθετε να ... ζείτε με τις ελλείψεις

    ΕΛΜΕ Κοζάνης: Ανακοίνωση για την έναρξη της σχολικής χρονιάς

    Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Κοζάνης εύχεται στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας (μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς), καλή δύναμη και υγεία για τη νέα σχολική χρονιά. Είναι σε όλους φανερό ότι αρχίζει μια ακόμα δύσκολη χρονιά για το δημόσιο σχολείο. Έχουν φροντίσει γι’ αυτό η Κυβέρνηση και η Τρόικα. Υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Τα τελευταία 2 χρόνια 8000 εκπαιδευτικοί συνταξιοδοτήθηκαν. Καταργήθηκαν βίαια τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ, καταργήθηκαν οι ΕΠΑΣ και τέθηκαν σε διαθεσιμότητα 2500 εκπαιδευτικοί. Την περσινή χρονιά 5000 εκπαιδευτικοί μετατάχθηκαν υποχρεωτικά  σε διοικητικές θέσεις και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Αυτό σημαίνει 15.000 καθηγητές λιγότεροι. Στη θέση τους έγιναν 92 διορισμοί πέρσι και κανένας φέτος. Συνολικά έχουμε πάνω από 32% μείωση του εκπαιδευτικού δυναμικού στα 4 χρόνια του Μνημονίου, 2010-2014. Αυτή τη στιγμή, δηλαδή, είναι 68.000 εκπαιδευτικοί από 102.000 μόνο στη Δευτεροβάθμια.

    Για να αντιμετωπίσει την τεράστια μείωση σε εκπαιδευτικό δυναμικό το υπουργείο, την τελευταία τετραετία, προχώρησε σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων σε όλη την Ελλάδα. Ακολούθησε την πρακτική της δημιουργίας πληθωρικών τμημάτων, παραβλέποντας τις σύγχρονες παιδαγωγικές ανάγκες. Αύξησε το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών, θεσμοθέτησε την ανάθεση διδακτικού έργου μέχρι και σε πέντε σχολικές μονάδες αδιαφορώντας για την ποιότητα του παρεχόμενου έργου. Διέλυσε βασικές υποστηρικτικές δομές της εκπαίδευσης (ενισχυτική διδασκαλία, γραμματειακή υποστήριξη, βιβλιοθήκες, φύλαξη σχολείων κ.α.).

    Ο υπουργός αναγνώρισε το καλοκαίρι ότι τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό για τη φετινή σχολική χρονιά ανέρχονται συνολικά σε 22.500. Από αυτά, τα 19.500 θα καλυφθούν με την πρόσληψη αναπληρωτών-ωρομισθίων, δηλαδή υπολείπονται ακόμη 3.000 που θα καλυφθούν με παράλληλες αναθέσεις μαθημάτων. Το γεγονός αυτό ανήκει στη γενικότερη πολιτική που επιχειρείται να επιβληθεί και ο δημόσιος τομέας να περάσει σε άλλη φάση με ελαστικότερες και πιο επισφαλείς μορφές εργασίας για τους νεότερους. Στη θέση των μόνιμων υπαλλήλων που συνταξιοδοτούνται, προσλαμβάνονται αναπληρωτές με σύμβαση έργου. Τα προβλήματα όμως αυτά επιλύονται μόνο με μαζικούς διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών.

    Ταυτόχρονα με το νέο νόμο για το λύκειο δρομολογούνται σοβαρές αλλαγές στα Λύκεια οι οποίες αλλοιώνουν το χαρακτήρα τους. Προωθείται η αφυδατωμένη και τυποποιημένη γνώση (τράπεζα θεμάτων) και εξωθούνται βίαια χιλιάδες μαθητές στη μαθητεία και στη κατάρτιση, στερώντας τελικά το δικαίωμα στη μόρφωση στα πιο αδύναμα στρώματα της κοινωνίας. Τα πρώτα θύματα οι χιλιάδες μετεξεταστέοι  του Σεπτέμβρη και οι οικογένειές τους.

    Η κατάσταση αυτή δεν μπορεί πλέον να συνεχισθεί γιατί θα οδηγήσει στην πλήρη κατάρρευση της Δημόσιας-Δωρεάν Παιδείας και της ελληνικής κοινωνίας.

    Καλούμε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, να δώσουμε μαζικά και ενωτικά τη μάχη για να υπερασπίσουμε το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης.

    ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
    ***

    ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Να μάθετε να ... ζείτε με τις ελλείψεις

    Με μπαλώματα και μέτρα κουκουλώματος των ελλείψεων ξεκίνησε χτες η σχολική χρονιά. Δεδομένο, πάντως, είναι ότι -πέρα από το παιχνίδι του υπουργείου που αυξομειώνει κάθε τόσο τις εκτιμήσεις για τα κενά στο πλαίσιο μιας επικοινωνιακής τακτικής- ο αριθμός των εκπαιδευτικών είναι πίσω από τις ανάγκες. Επιπλέον, η «εξοικονόμηση» προσωπικού έγινε με πληθωρικά τμήματα και στοίβαγμα μαθητών και ότι για μια ακόμα χρονιά εκπαιδευτικοί περιμένουν με τη βαλίτσα στο χέρι μέχρι να μάθουν αν και πού θα κληθούν να υπηρετήσουν ως αναπληρωτές φέτος, και του χρόνου βλέπουμε...

    Ο υπουργός Παιδείας δεν αμφισβήτησε, ουσιαστικά, τις εκτιμήσεις των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών, που κάνουν λόγο για περίπου 10.000 λειτουργικά κενά στην έναρξη της σχολικής χρονιάς, ωστόσο, μιλώντας σε ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς, είπε: «Τα κενά αυτά, όπως τα υπολογίζουν, στηρίζονται στην ερμηνεία κατά γράμμα όλων όσων προβλέπει η σχετική νομοθεσία και οι εγκύκλιοι, δηλαδή στη λειτουργία ενός άψογου σχολείου. Όπως ξέρετε, τέτοια δυνατότητα δεν υπάρχει. Εμείς στόχο έχουμε σήμερα να είναι όλα τα σχολεία ανοιχτά, θα έχουμε κενά», είπε χτες ο Ανδ. Λοβέρδος. «Κάνουμε μια δυνατότητα λειτουργίας και αυτό θεωρούμε ότι είναι μια συνεπής και ρεαλιστική κουβέντα σε καιρό κρίσης. Δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι περισσότερο», είπε.

    Σημείωσε, επίσης, ότι φέτος αντλήθηκαν λεφτά από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων που προορίζονταν για υποδομές, προκειμένου να προσληφθούν αναπληρωτές.

    Εξήγγειλε, παράλληλα, «αλλαγή των δεδομένων» στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ανοίγοντας, για μια ακόμα φορά, ζήτημα κατάργησης ειδικοτήτων σε «ένα σχολείο με λιγότερα μαθήματα από πλευράς ειδικοτήτων και περισσότερη παιδεία». Για τις αλλαγές στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση εξήγγειλε διάλογο που θα ξεκινήσει στις 20 Σεπτέμβρη μέσα από τα συμβούλια του υπουργείου, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το Φλεβάρη.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου

    Item Reviewed: ΕΛΜΕ Κοζάνης: ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ - ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Να μάθετε να ... ζείτε με τις ελλείψεις Rating: 5 Reviewed By: e-kozani
    Scroll to Top