Το
1869 κυκλοφόρησε το «Εγκόλπιον τού Εργατικού Λαού» και συμβουλεύει τον Εργάτη:
«Απερχόμενος το πρωί εις το έργον σου, φίλε χειρώναξ, είσελθε εις την εκκλησίαν, σφραγίσου διά του σημείου του σταυρού, και ειπέ το Πάτερ ημών και ο θεός τον οποίον επικαλείσαι θέλει ευλογήσει τα έργα σου... Δεν είναι ίδιον αγαθού πολίτου να παραβαίνει τον Νόμον. Και κακώς αν είναι ό Νόμος πρέπει να υποτασσώμεθα εις αυτόν και μόνον διά θεμιτών τρόπων να επιζητήσωμεν την διόρθωσίν του. Πλην δε της προσβολής του Νόμου και της προσβολής του συμφέροντος του χειρώνακτος, προκύπτει εκ της εκούσιας αργίας (απεργία) και άλλο ατόπημα. Οι εργάτες και οι εργοστασιάρχαι διαιρούνται εις δύο πολέμια στρατόπεδα και διαιρούντες αλλήλους ως εχθρούς επιθυμούσιν ο εις του άλλου την ζημίαν το οποίον και ασύμφορον και αντιχριστιανικόν είναι».
Η διαφορά με το σήμερα είναι η χρήση της δημοτικής...
«Απερχόμενος το πρωί εις το έργον σου, φίλε χειρώναξ, είσελθε εις την εκκλησίαν, σφραγίσου διά του σημείου του σταυρού, και ειπέ το Πάτερ ημών και ο θεός τον οποίον επικαλείσαι θέλει ευλογήσει τα έργα σου... Δεν είναι ίδιον αγαθού πολίτου να παραβαίνει τον Νόμον. Και κακώς αν είναι ό Νόμος πρέπει να υποτασσώμεθα εις αυτόν και μόνον διά θεμιτών τρόπων να επιζητήσωμεν την διόρθωσίν του. Πλην δε της προσβολής του Νόμου και της προσβολής του συμφέροντος του χειρώνακτος, προκύπτει εκ της εκούσιας αργίας (απεργία) και άλλο ατόπημα. Οι εργάτες και οι εργοστασιάρχαι διαιρούνται εις δύο πολέμια στρατόπεδα και διαιρούντες αλλήλους ως εχθρούς επιθυμούσιν ο εις του άλλου την ζημίαν το οποίον και ασύμφορον και αντιχριστιανικόν είναι».
Η διαφορά με το σήμερα είναι η χρήση της δημοτικής...
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου